Lake Powell - Grand Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Ramon Winkel - WaarBenJij.nu Lake Powell - Grand Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Ramon Winkel - WaarBenJij.nu

Lake Powell - Grand Canyon

Blijf op de hoogte en volg Ramon

11 Juni 2016 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

And up we go again! Vandaag een vroegertje; we hebben een toer voor de Antelope Canyon geboekt en helaas alleen de early bird toer (8:45) had nog plaats. Deze canyon wordt gerund door Navajo Indianen. Ze lijken qua lichaamsbouw op onze Indonesiers, alllen krijg je van hun geen rijsttafel :-) Na een bumpy tocht door de woestijn komen we aan in het fotoschiet paradijs, elke foto is een plaatje, terwijl het in echt toch echt minder eruit ziet. De gids doet de toer op een leuke manier, met af en toe een geintje, maar ook helpt hij iedereen met de instellingen van het fototoestel: succes verzekert. Na deze canyon gaan we richting de Grand Canyon. Het is duidelijk dat dit de grootste canyon is en deze wordt dan ook drukker bezocht. Toch vind ik deze Canyon minder dan de Canyons die ik gezien heb, waarom ? Misschien omdat het beeld niet op de foto is te krijgen; het is TE groot. Dennis gaat morgenochten proberen een Grand Canyon met zonsopgang te fotograferen (5:00). Lachen blijft dat al die Amerikanen gewoon spontaan hun auto op de weg laten staan als een verdwaalde Moos dicht in de buurt staat te eten, onverstoord eet hij door, terwijl er door dat fotograferen heel snel files ontstaan, in Nederland zou iedereen schelden, hier niet .....
Morgen route 66, een dag dat we 666 km gaan afrijden, dus de Tahoe weer even flink vullen en dan kunnen we er weer tegenaan !